luni, 11 noiembrie 2013

Experiment



CLASA a III-a A


ESTE FRUNZA PLAMÂNUL Și BUCĂTĂRIA PLANTEI?


Materiale necesare:
Ghivece cu plante ce au frunze normale, carnoase si lucioase, cu peri, sau tepi
pungi de plastic, pahare cu apa, staniol, vaselina,  (eventual tuburi capilare), borcan sau vas de sticla, coli A4, carioci, creioane, foarfeca

Mod de lucru:                                     Toata grupa lucreaza

1.    Studiati frunzele plantelor din ghivece. Notati pe foaie asemanarile si deosebirile observate.

ASEMANARI                                                    DEOSEBIRI
...................................................                     .........................................................            ...................................................                     .........................................................            ...................................................                     .........................................................
...................................................                     .........................................................

Atentie! Experimentele ce urmeaza sa le efectuati necesita timp mai lung de observare. Cititi cu atentie textul. Realizati experimentul si delegati prin rotatie, un membru al grupei care, din cand in cand, sa noteze ceea ce observa.
   
  1. Alegeti o planta si acoperiti pamantul ei cu staniol. Puneti vasul de sticla cu gura in jos peste planta. Urmariti in timp ce modificari apar pe peretii vasului si. Scrieti ce observati.
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Luati o frunza a carei codita a fost sectionata oblic. Puneti frunza in apa dintr-un pahar si asezati-o la lumina (preferabil la lumina soarelui). Notati mai jos fenomenul observat.
....................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Acoperiti doua frunze ale unei plante cu doua pungi mici de plastic. Una din frunze ungeti-o in prealabil cu vaselina. Care din cele doua frunze transpira? De ce? Cum puteti sa faceti frunza sa transpire mai tare?
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Discutati cu colegii mai mari despre rolul frunzei in viata plantei (experiente).  

Materiale:
Foi de matematica, foi de hartie colorata A4, foarfece, vas cu suprafata mare plin  cu apa


Mod de lucru:
Decupati din foile de hartie de matematica, patrate de laturi diferite (ex: 3cm, 5cm, 7cm, etc) masurate cu liniarul. Patratul este un patratel mai mare decat cel de pe foaia de matematica. 
Desenati  un trifoi cu patru foi ca o floare cu patru petale in centrul patratului rezultat si apoi decupati-l cu foarfeca. Indoiti cele patru funze ale  trifoiului in jumatate. Puneti trifoiul astfel realizat pe suprafata apei. Urmariti fenomenul. Incercati sa va explicati ce se intampla. Puneti intrebari ca sa vedeti daca ati gasit raspunsul corect sau ca sa va lamuriti neclaritatile.




DE CE FRUNZA?

PLAMANUL PLANTEI                                                               BUCATARIA PLANTEI
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


TEMA:
Lucrati in grupe de cate doi elevi si scrieti o poezie de cinci randuri cu titlul FRUNZA, dupa planul de mai jos:

Versul 1 Titlul
Versul 2 Doua  insusiri ale frunzei, separate prin virgula.
Versul 3 Trei cuvinte care arata actiuni (verbe), care sa demonstreze insusirile frunzei (se termina in -ind), separate prin virgula.
Versul 4 Patru cuvinte ce exprima sentimentele voastre fata de frunza, separate prin virgula.
Versul 5 Un cuvant ce arata esenta a tot ce ati scris.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu